Wednesday, May 04, 2005

.berjEjak k4siH.

biler teringat krete yg bakal kua nih (kluarn p2-Myvi), teringat plak byk kenangan yg tercoret kt perodua tuh mase pektikel.. one of them, berjejak kaseh plak ngan pakcik.. mmg x penah kenal pun pakcik tuh..hubungan ktorg nih lebeh kurg cam die ipar le kpd ku.. isteri die sepupu mak aku.. kirenye mak mertue die, nenek sedare aku sblh mak,bah imah..huhe.. penin2 lalat laks.. kebetulan laa plak, mmg kitorg dh lame giler x pi raye umah bah imah nih..so menantu2 die pun aku x kenal la..adelah dlm 9 or 10 tahun x penah pi..huhu.. lamenyer..
nak dijadikn cite camne leh tercover lak die nih pakcik aku::

abg madi nih lam PE dpt. die sorg jerk team leader..yg len tuh engineer..kire nyer die nih leader tuk sumer pojek2 baru kat PEMSB tuh.. eje..kalo kuar model baru, die la otai yg wat enjin tuh..lebeh kurg laa.. erm.. aku lam dept PE..aku tau die dok sg buaya..tp x penah tanye lak die dok mane.. sedare aku pun ade kt sane..just mention camtuh jerk.. menjelang ari raye..masing2 pun sume sebok bertanye mane hale tuju kg maseng2.. tgh dok2 borak2, abg madi kate die x yah susah pk nak blk mane..dua2 mak bapak die kt sg buaye..untungnye badan.. tanya lak aku blk mane.. 'slalu raye kt ijok n negeri'..owh..die ckp,'ade gak sedare kt ijok'..owh..'bahagian mane..slalunye mesti mak saye kenal'.. xplain punye xplain..aik tuh umah pakcik saye tuh aka umah arwah nenek aku dlu.. 'sedare tuh ngan isteri saye'..abg madi ckp.. owh...aku angguk pale jek.. hmm..'saye ade gaks sedare kt sg buaya..duduk dkt2 ngan masjid..namenye bah imah..'aku cte psl sedare aku laks kt sg buaye.. 'adeh..itu mak mertue saye'..terkejut beruk aku kt siuth gaks..'ha???jd kiter bersedare laa nih'..adeh..dh 6 bln pektikel baru ku sedar.. cet..

ha..cenggituh la..jdnyer..mase raye, msg2 beraye umah msg2.. hakhak..bagusnye aku..menyatukn blk ikatan sedare aku..yg jauh kiter rapat2kan..

skang nih bkn lg abg madi..kene laa panggey aik madi..sbb pangkat pakcik kpd ku.. x leh lak nak panggey wak madi, kate nye x gleme..'xleh2..' die kate..malu kot.. hahak.. "tp jgn pggl acik madi kt tpt keje..jatuh stended" hakhak..ape da~~~

No comments: