Monday, May 02, 2005

:my fren's wed:

hmm..br balik dr umah..rase rilis sgt pas bercuti kt umah.. tp bile blk utp, byknyer keje yg menimbun.. sumer laa nak crash in a short time.. ngan pojeknyer, presentationnyer,testnyer, report nyer..pergh..ingat aku robot..tp nk tulis cte beberape arie di umah..

29 april: blk umah sensorg..sume kenkwn x blk.. last week dorg dh blk..lg pun, mmg byk giler kijer yg kene setel this week.. blk minggu ni coz nak attend my fren's wedding,iza.. kwn mase primary school lu.. geng rapat gaks..lg pun, mmg dh lamer giler x blk umah..windu sgt ngan family..

30 april: after maghrib, angah call..soh pi majlis nikah iza.. (oops..nak bg reason sbenanye kt angah, cam xmo pi, nk tgk AIM tp nnt kene balun lak ngan angah)..huhu..'ok angah, c ya at 8.30pm..ok'..ktorg pi umah iza sesame..jln kaki dr umah angah.. dr jauh dh nmpk dh kemah ijau..uiyo..tema ijau.. selangkah jek kat umah, dh nmpk dh pelamin yg tersergam indah.. hihik..betul ke kwn aku dh nk kawen nih.. pelamin die lawa giler.. tetibe buat imaginasi sendrik..hahak..erm..after that, trus meluru ke bilik iza..iza tgh siap..muke dh transform..hahak..lawa2..cun2.. ktorg pi mkn lu sementara tunggu pengantin laki.. pengantin laki smpi jek, ktorg tgk majlis dr pintu lua..huhu..kalo mausk umah mesti lencun nyer baju..panasnye siapa leh thn~~ still x nmpk lagi muke husband iza nih sbb bertentang lak aku ngan imam.. tp dh jelas nmpk, org2 sblh angguk2 tande sah.. 'xpe la angah..x yah tgk muke husband die..esok jek laa..lencun dh nie..' hikhik..alasan nak blk cepat tgk AIM.. tp mmg dh lencun dh baju kurung ku di blkg...seb baik AIM mlm tuh x besh..kirenye tgk kwn aku nikah lg bagus~~~~

31 april: ktorg gerak 4 org ari nih.. aku, ina, mijah n iti.. naik kete aku.. sian angah..angah ingat kumpul kt umah angah.. die menunggu jek kt umah..yg ktorg dh sedap melantak nasik minyak iza..hakhak..sori laa angah.. miscomm.. janji x wat laie.. seb baik umah hang blkg umah iza jerk.. hehe.. dtg jerk angah, aku dh terkam ngan angah.. angah dtg ikut pintu blkg..pki slipar buruk lg.. baju nmpk cun..hahahahah.. sowi again angah..
hmm.. angah jd pengapit.. bidang terjun..mane tah pi pengapit iza.. erhm..cun dah angah.. ijaun same ngan tema.. wah..serbu bilik iza...amek2 gamba.. ramainye kenkwn lame yg dtg.. ade yg dh 10 thn aku x jumpe dorg..muke memasing dh lain.. uiks... hihi.. 'bile lak turn korg' ..soklan glemer mase nih.. iza bersanding, ktorg pun berposing gaks.. x lepaskn peluang .. hehe.. nk glemer gaks..tumpang sekaki.. baru dpt tgk muke husband iza.. wong jowo.. koyo jowo laa.. huhu..iza dh kawen~~~ abes jerk makan beradap.. ktorg blah.. mlm kang ade lagi pertemuan..hihikk.. pertemuan???? blk dr umah iza..pi mkn2 n gossiping kt umah ina.. mkn kek bufday ina.. penuh perut aku.. mkn mee kari n pulut kuning.. dh agak dah.. kalo blk umah..ini laa kije aku.. mkn jekk...dah sume masak sedap2..sape soh?? kuang..kuang..kuang..

malam laks..ader jamuan mkn2 umah iza..tuk kenkwn.. ade sate, bbq.. ade karoke gaks..aku ajak le dorg ni karoks..enggak mau sih.. aku pun mls nak enter frame lebeh2.. malu ar sedare mare die sume ade. huhe.. tetibe muncul sorg mamat nih..jiran iza..kwnku jua..azmir zuhairi.. wah..lain dh skang.. sekali pandang cam yassin.. ubah imej nmpk.. tp lembut2 tuh still ade laa.. hmm..tp ok gaks die wat perubahan imej.. hmm x rmi laks geng yg dtg mlm ih.. iti soh call mizi n fairuz aka yob.. yob smpi lu.. yob ensem.. dok sblh aku.. pergh.. (malu3) *sigh* aku laks yg malu..sbb lame x jumpe.. nk borak pun dh jd skema.. hakhak.. dlu...penah crahs on him.. ktorg bespren.. but lame giler x kontek..jdnyer aku malu.. aku lg berbicare ngan mizi..sbb die tuh nakal dulu..(apsal aku x malu2 ngan mizi).. mizi laa yg aku x jumpe lansung sejak dr darjah 6..yg lain nih ..aku slalu nmpk n tego kalo jumpe tgh jln or tepi jln.. mizi sambung baja agiks..mizi dh lain..lain gile..iti kate rambut gaye peter pan.. hakhaks.. tetibe..yob tanye no henpon.. gumbire rase ati.. save yob..jgn x save.. hikhik.. yob byk borak ngan dak2 lain..sbb dorg skulmet smpi form 3..aku hanye terdiam..ape korg borak ni....tensen lak aku.... haha..xpe..diam jek..seb baik dorg recognize aku..tp dorg kate aku dh lain..beserk laa..bertahun x jumpe.. besnye mlm nih...sume amek2 gamba.. n tuka2 no henpon..

aku rindu same dorg..masing dh ade haluan dan corak idup sendirk.. ade yg dh keje..tgh blaja..tgh carik kejr..n sambung blaja..bile lg kiter boleh bersua cam nih lagiks.. nih yg mls nak blk utp ih.. huhe..bile blk utp, byk keje menanti.. besnye pertemuan semlm.. aku omsick plak..rindu ngan dorg.. ;~( xpe.. be tough.. nak abeskn blaja nih..x lame lagi join dorg yg dh kijer.. tp.. aku xde laa kawen awal.. kijer lu.. tunggu lu org lain kawen.. tunggu ina..mijah..iti kawen lu.. pastuh baru aku.. pastuh baru yob..mizi..n azmir.. huhe..ikut turn ok! *sigh* syg korg~~

No comments: