Wednesday, September 01, 2010

X340: mission accomplished.

teehee.teeheeeheee.
(tak tau la dlm hati ni senyum kegirangan, kepuasan atau kemusykilan).

one of my mission before hari raya is to get a new laptop for myself as my old laptop need to give away to my parents.yup.they need it for communicating wif ery, by webcam.
so, pencarian laptop ni ade la sebulan, which is bagi saye, tempoh mase yg amat pendek tuk beli gadget2 IT yang mahal ni.

kat miri dah usha. tapi takde yg berkenan. dalam hati, mmg teringin macbook pro, because of it's stylish design and criteria.
ciri2 utama: processor mantap dan ringan. RINGAN itu sgt penting, sebab mmg aku dh tak larat nk bawak laptop lame aku ni ke hulu ke hilir.model lame, gitu la gayenye.
macbook pro: mantap, tapi agak berat.
i-mac pulak: perlu consider budget. erm too expensive for a laptop.
kalo laptop 10": skrin kecik, nant bertambah ketebalan spek aku.
paling koman 12" la kan.

usaha kedua, misi pencarian di teruskan kat kedai2 rawang.
ehem..kebanyakannye jual intel i3 and i5..tapi sume nye gedobok weih.
carik HP pun, pki AMD.

carik punya carik, i found a new brand laptop.
hee..like it's design. and the criteria is just nice for myself.
it comes with 2 yrs warranty, slim n sleek design and it is affordable.
i might say this; i want to give a trial for this new brand.
(wahhh..macam kaya kan aku? )

......

2 comments:

PiNk said...

tunjuk gamba laptop baru!

hasz_rushley said...

haha
nnt i tunjuk ye..
la ni dah masuk kamera sume lam beg besarq~